Tuleje z brązu a prowadnice

Przedstawiając tuleje z brązu w tym kontekście należy pamiętać, że podczas pomiaru szczeliny wypchnij zawór z tulei prowadzącej, tak aby koniec jego trzonu zrównał się z końcem tulei prowadzącej. Jednak, gdy zawór przesuwa się w kierunku wskaźnika i do tyłu, wskaźnik wskaże średnicę luzu między trzonem zaworu i tuleją prowadzącą, zwiększoną o 2,8 razy. Luz nie powinien przekraczać 0,1 mm dla wlotu i 0,15 mm dla zaworu wylotowego. Wielkość luzu średnicy jest kryterium, czy kontynuować stosowanie tego zaworu i jego piasty w silniku. W niektórych przypadkach może być konieczna wymiana zaworu lub tulei prowadzącej lub wymiana obu części jednocześnie, aby zapewnić powyższe szczeliny lub zbliżyć się do szczelin nowego silnika.

Tuleje z brązu w aspekcie szczelin między zaworem

Przed dodaniem głowicy cylindrów do kolejnego szlifowania i przycinania należy najpierw rozwiązać problem z prowadnicami zaworów (2101-1007033). W końcu do przycinania siodeł potrzebujemy już dokręconych prowadnic, a aby nie nosić głowicy dwukrotnie, lepiej się o nią martwić. Nietrudno zgadnąć, że najciekawsze są opcje z brązem i metalową ceramiką. Ponadto brąz nie jest gorszy niż cermetal. Prowadnice wykonane z brązu mogą być instalowane zamiast jakichkolwiek negatywnych konsekwencji zamiast metalowo-ceramicznych, które są szeroko stosowane w amerykańskich i japońskich silnikach produkcyjnych. Przynajmniej po przejechaniu 80-100 tysięcy kilometrów nie było problemów z naprawionymi w ten sposób silnikami, jeżeli chodzi o tuleje z brązu.

Kupowanie gotowych rękawów jest niebezpieczne. Nie ma gwarancji, że producent nie zastosował tańszego materiału (dotyczy to szczególnie drogich przepustów z brązu). Tak, a podczas produkcji tulei zawsze możesz wyraźnie zobaczyć rozmiar określonej głowicy cylindra i zaworu. Tak, i mogą dać lepszy kształt.

Oprócz BrB2 możliwe jest użycie zdecydowanie tańszego, a zarazem niedrogiego brązu BrKMC na tuleje z brązu prowadzące. Jest to również sprawdzona i sprawdzona opcja. Nawiasem mówiąc, stop ten został specjalnie opracowany w naszym kraju do takich właśnie celów. Oba te brązy można stosować do wlotów i wylotów oraz zaworów, o których wiadomo, że działają w różnych temperaturach i warunkach smarowania. Nie będzie żadnych oczywistych ograniczeń dotyczących żywotności wykonanych z nich części.

Dodaj komentarz