Naprawa silnika, a tuleje z brązu

Tuleje z brązu – wszystko wydawało się świetne, ale z prowadnicą zaworu była jedna komplikacja. Faktem jest, że tokarka obracała pierścienie blokujące na samych prowadnicach, a głębokość ich wciśnięcia w głowicy cylindrów jest inna. Wynika to najwyraźniej z właściwości odlewniczych samej głowicy cylindra.

Tuleje z brązu, a aspekt problemów!

Podczas naprawy lub wzmacniania silnika istnieje pilna potrzeba utrzymania lub zwiększenia żywotności poszczególnych elementów i części, które zwiększają obciążenie przy zwiększaniu mocy. Jedną z najbardziej problematycznych części silnika jest prowadnica zaworu, jeżeli chodzi o tuleje z brązu.

Tuleje szeregowe do silników ośmiozaworowych wykonane są ze specjalnego żeliwa, które niestety nie jest bardzo odporne na zużycie. Tuleje szeregowe o złej geometrii, a na wielu silnikach mogą pracować 30-40 tys. Luz zaworowy km z powodu zużycia przekracza wszelkie rozsądne tolerancje, a gdy silnik pracuje, słychać charakterystyczne stukanie zaworu. Jakość wykonania i geometria głowic silnika Oka jest jeszcze gorsza, co jest szczególnie widoczne w głowach z późnych lat 90-tych. I tylko w silniku 2112 (16 zaworów) mosiężne wkładki (L65) mają dłuższą żywotność niż żeliwo w aspekcie tulei z brązu.

Lepszy radiator niż trzpień zaworu i wymiana ciepła z aluminiowym korpusem, wysoka odporność na zużycie, doskonała kompatybilność ze stalowymi i chromowanymi zaworami, mniej wymagająca w stosunku do ilości oleju spadającego na trzon zaworu. Specjaliści w naprawie głowicy cylindrów zauważają również ważną cechę brązowej wkładki – materiał jest dość plastyczny, nie pęka jak żeliwna wkładka, a zatem ryzyko pęknięcia wkładki (pęknięcia) podczas naciskania lub w ekstremalnych warunkach warunki pracy silnika są zredukowane do zera, jeżeli decydujemy się na przykład na tuleje z brązu.

Dla silników VAZ 2108 2110 produkowane są dwa rodzaje tulei – dla trzonu zaworu o średnicy 8 mm i dla zaworów o średnicy 7 mm. Drugi typ tulei dla rodziny silników 2108 ma szeregową średnicę zewnętrzną, średnica wewnętrzna wynosi 7 mm, a pokrywy wycieraczek są stosowane w 21-zaworowym silniku 2112.

Został również przetestowany także pod względem ekonomicznej opcji, gdy tuleje z brązu są używane tylko w zaworach wydechowych i zaworach wlotowych – wysokiej jakości importowane prowadnice żeliwne. Takie połączenie jest uzasadnione nie tylko oszczędnościami, ale także wzrostem całkowitego zasobu głowicy cylindra przy zwykłej naprawie głowicy, ponieważ tuleje prowadzące wydech są najbardziej obciążone.

Dodaj komentarz